Dyr och omiljövänlig

För ett par år sedan fick jag en skrivare/skanner/kopiator i julklapp. Kanon att ha hemma när man behöver skriva ut saker till skolarbeten och dylikt. Problemet med den här skrivaren är att det är ett ovanligt märke och att bläcket bara säljs hos Siba så vitt jag vet. Ett annat problem med den är att för att kunna skriva ut, även bara i svart, krävs totalt 4 bläckpatroner; en svart, en gul, en blå och en magenta. Så inte bara är den omiljövänlig, det kostar dessutom 800:- för att kunna skriva ut i svart... Och jag kan ju säga att jag inte är jättesugen på att lägga 800:- på att skriva ut i svart när det finns billigare alternativ på marknaden. Så det kommer väl bli så att jag skänker maskinen till Kupan eller något, för den funkar så det är ju onödigt att slänga.


Kommentarer
Postat av: Jolie

precis så var det med min förra locktång som bara drevs av gaspatroner.

2011-12-17 @ 20:08:54
URL: http://joliee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0