2011 - systemkameran

Årssummering i bilder. Bilderna är tagna med min Nikon D60. Berlin, Rom, Garda, konfirmandläger och annat kul!



Under våren återvände jag till min älsklingsstad Berlin.

Vi gick vilse och hamnade brevid en grustäkt som stått öde sedan andra världskriget.

Årets konfirmandläger innehåll mycket stoj och stim.

Samarbetsövningar är viktigt om man ska leva tillsammans i 3 veckor.

Oavsett hur många gånger man gör detta så är man lika stolt varje gång!

Hamnade i Rom under högsäsong. Här Colosseum.

Besökte säkert 10-15 kyrkor varje dag. Här Pantheon.

Vi besökte alla platserna från Änglar & Demoner. Här castel Sant'Angelo.

Från castellet bjöds man på fin utsikt, här ser vi Peterskyrkan!

Besökte Peterskyrkan.

Glasspaus vid piazza Navona.

Söndagsutflykt till Villa D'Este.

Där fanns fontäner överallt, både stora och små.

Resan avslutades med besök av katakomberna.

Drygt en månad senare var det dags att packa resväskan igen och åka till norra Italien.

Vinprovning

Vi besökte Venedig och jag åkte gondol, trots min stora båtskräck.

Venedig visade upp sin bästa sida för oss.

På huskanterna i höjd med vattenytan växte tusentals blåmusslor.

Tack Italien för den här gången!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0